کسب و کار

مشاوره کسب و کار و مزایای آن

مشاوره کسب و کار

چگونه یک مشاوره راه اندازی کسب و کار می تواند به شما در راه اندازی و رشد کسب و کار جدیدتان کمک کند
یک مشاور راه اندازی کسب و کار، بینش بی طرفانه و دیدگاه کارشناسی ارزشمندی را برای شرکت های جوان ارائه می دهد.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که 20 درصد استارتاپ ها و کارهای تازه تاسیس در سال اول متوقف شده و 33 درصد در سال دوم شکست می خورند.

این ارقام غیرقابل انکار هستند ولی قابل جلوگیری با یک بینش باز هستند.
این کارشناسی ها اگر توام با علم و تجربهکافی باشد در خصوص مسائل داخلی کسب و کار و همچنین مسائل و پارامترهای مهم خارج از کسب و کار شما که بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم در ادامه و سودآوری و بقا کاری شما تاثیر دارند بایستی ارزیابی گردد.
همچنین با یک برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت میتوان انتظار داشت که نه تنها کسب و کار مورد نظر که مشاوره دریافت مینماید ،دچار شکست و ضرر و زیان مادی و روحی نمیگردد بلکه حتما سودهای مورد انتظار را برای صاحبین آن به ارمغان می آورد.

مشاوره کسب و کار

شروع کنیم!

مشاور راه اندازی کسب و کار چه می کند؟

زمینه های مهم و کلیدی که در آن یک مشاور کسب و کار جدید می تواند به شرکت شما کمک کند
1. تحقیقات بازار
2. طرح کسب و کار و ایجاد استراتژی
3. مدیریت پروژه، مدل سازی مالی و پیش بینی
4. مدیریت شرکت
5. مربیگری و راهنمایی

 

مزایا

مزیت شماره 1: بازخورد بی طرفانه و دیدگاه بیرونی
مزیت شماره 2: بینش تخصصی و تخصص در صنعت مرتبط
مزیت شماره 3: رویکرد نتیجه گرا متناسب با اهداف شما
مزیت شماره 4: کاهش طولانی مدت هزینه و صرفه جویی در زمان
مزیت شماره 5: دسترسی به منابع ارزشمند

پیشنهادات مشاور راه اندازی کسب و کار

مشاور راه اندازی کسب و کار یک مشاور شخص ثالث است که تخصص صنعت و بازار را برای کسب و کارهای جدید و یا آنهایی که تمایل به بهره وری بیشتر دارند، ارائه می دهد.

نقش مشاوره کسب و کار می تواند در حفظ یک شرکت در مراحل حیاتی شکل گیری آن ، حیاتی باشد.

مشاوران کسب و کارها ، جنبه‌هایی مانند امور مالی، استخدام و بکارگیری نیروهای انسانی، امور معمول کسب و کار، تلاش‌های بازاریابی و موارد دیگر را ارزیابی می‌کنند تا از حضور قابل مشاهده آن کسب و کار در قالب برند، شهرت برند امیدوارکننده و توانایی مقیاس‌پذیری اطمینان حاصل کنند.

با کمک یک مشاور، بسیاری از کسب و کارهای جوان می توانند از موانع اولیه ای که رشد آنها را کند یا متوقف می کند، اجتناب کنند.

مشاوران راه‌اندازی کسب‌وکار می‌توانند بینش بازار یک کسب و کار را بهبود بخشند، موانع مالی را مشخص کرده و در جهت مدیریت آنها کمک کنند، جهت‌گیری خاصی را برای تلاش‌های بازاریابی ارائه دهند و به جنبه‌های مختلف کسب‌وکار دیگری کمک کنند .

مشاوره کسب و کار
مشاوره کسب و کار

مشاور راه اندازی کسب و کار معمولاً در مراحل اولیه یک کسب و کار یا زمانی که به سمت دوره رشد می رود بایستی وارد می شود.البته برخی از صاحبین مشاغل با دید روشنبینانه ای که دارند در صورت احساس خطر برای کسب و کار خود و به منظور جلوگیی از توقف یا ضررها و آسیب های متفاوت از مشاوره های کسب و کار بهره میگیرند.

یک مشاور راه اندازی کسب و کار به مجموعه های جدید در طول این مرحله شکل گیری کمک می کند تا پایه ای قوی برای موفقیت مالی و توسعه آینده ایجاد کنند.

این کارشناسان مستقیماً با صاحبان مشاغل کار می کنند تا یک نمای کلی از بازار ارائه دهند و به آنها کمک کنند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد پایدارترین جهت بگیرند.

کارشناسان مشاوره استارت‌آپ، طرح کسب‌وکار شرکت شما را ارزیابی می‌کنند و راهنمایی در مورد نحوه مدیریت و اجرای منابع و هدایت تهدیدات و تعهدات بالقوه ارائه می‌دهند.

وظایف مشاور راه اندازی کسب و کار معمولاً عبارتند از:

ارائه یک دیدگاه مستقل و قابل اطمینان در مورد ایده کسب و کار شما.
ارزیابی توانایی های شرکت برای درک بهتر فرصت ها و شکاف های احتمالی در رشد کسب و کار شما.
ترسیم بودجه واقعی برای ساخت و راه اندازی محصول و یا خدمت.
انجام تحقیقات عمیق بازار برای کسب دانش در مورد رقابت، مخاطبان هدف و استراتژی بازاریابی.
تعریف دامنه مناسب حداقل محصول یا خدمت بادوام با مزیت های رقابتی
کمک به طرح هایی برای تقویت ارائه محصولات، خدمات یا راه حل ها. این معمولاً شامل برنامه ریزی فعالیت بازاریابی است

زمینه های کلیدی که در آن یک مشاور کسب و کار جدید می تواند به مجموعه شما کمک کند را میتوان به شکل زیر مورد بررسی قرار داد.

اگرچه تخصص یک مشاور معمولاً در حوزه‌های متعددی از کسب‌وکار قابل ارائه و برنامه ریزی خواهد بود اما استخدام یک متخصص برای ارزیابی کسب‌وکار شما ممکن است در این پنج حوزه کلیدی سودمندترین نتایج را به ارمغان بیاورد:

1. تحقیقات بازار

تحقیقات بازار شامل تجزیه و تحلیل مخاطبان هدف و رقبای شما می شود ، این اولین گام اساسی هر تعهد تجاری است، زیرا زمینه را برای تصمیم گیری استراتژیک تعیین می کند.

مشاوران راه اندازی کسب و کار به دقت بخشی از بازار را که قصد دارید شرکت خود را در آن رشد دهید، تجزیه و تحلیل می کنند.

آنها در مورد روندهای صنعت، نقاط قوت و ضعف رقبا، و نقاط حساس و انتظارات مشتریان بالقوه تحقیق می کنند تا درک کاملی از بازار شما به دست آورند.

پس از تجزیه و تحلیل بازار شما، یک مشاور می تواند استراتژی دقیقی را در رابطه با کمپین های بازاریابی و سایر تلاش های تجاری حیاتی به شما ارائه دهد تا اطمینان حاصل شود که با تقویت دیده شدن برند و ارائه ارزش پیشنهادی منحصر به فرد، از رقبا متمایز خواهید شد.

2. طرح کسب و کار و ایجاد استراتژی

یک استراتژی تجاری قوی و موثر به ویژه برای شرکت های جدید مهم است.

اگر کسب و کار شما هنوز یک نقشه راه مشخص یا مجموعه ای از اهداف روشن و قابل دستیابی ندارد، یک مشاور می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه استراتژیک برای حفظ سودآوری کسب و کار خود در تمام مراحل چرخه حیات داشته باشید.

مشاور شما برنامه ها و فرآیندهای موجود شما را ارزیابی و تجزیه و تحلیل می کند، سپس توصیه هایی را ارائه می دهد و طرحی برای یک مدل کسب و کار جدید ایجاد می کند.

در این فرآیند، آنها استدلال خود را در پشت هر توصیه توضیح می دهند و دستورالعمل هایی در مورد نحوه اجرای آنها ارائه می دهند.

به عنوان مثال، اگر مشاوری به شما توصیه کند که تلاش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را روی اینستاگرام متمرکز کنید، ممکن است توضیح دهند که این جایی است که بخش عمده‌ای از مخاطبان هدف شما بیشترین زمان را صرف می‌کنند.

3. مدیریت پروژه، مدل سازی مالی و پیش بینی

یک مشاور کسب و کار جدید برنامه مدیریت پروژه فعلی شما را ارزیابی می کند و یک استراتژی برای حرکت موثر کسب و کار شما به سمت اهداف خاص خود ترسیم می کند.

این ممکن است شامل توصیه هایی در برندسازی، تولید سرنخ، بازاریابی، تبلیغات و سایر زمینه های کسب و کار باشد.

مدل‌سازی مالی می‌تواند یکی از مهم‌ترین و سودمندترین جنبه‌های استخدام مشاور استارت‌آپ باشد، با توجه به اینکه گزارش شده ۸۲ درصد از کسب‌وکارهای جدید به دلیل مشکلات مالی شکست می‌خورند.

یک کارشناس مشاوره راه اندازی کسب و کار کوچک نگاهی عمیق به برنامه مالی شما خواهد داشت و در زمینه های سرمایه گذاری توصیه هایی را ارائه می دهد تا تعیین کند که چه چیزی برای رشد کسب و کار شما و رسیدن به اهداف آن در آینده لازم است.

با این تخصص، مشاوران اطمینان حاصل می کنند که پول شما به طور عاقلانه در زمینه هایی مانند بازاریابی، برندسازی و استخدام سرمایه گذاری می شود.

اجازه دادن به یک متخصص برای نگاه دقیق تر به امور مالی شما می تواند به اطمینان از سودآوری و کاهش احتمال شکست به دلیل مشکلات مالی کمک کند.

4. مدیریت شرکت

یکی دیگر از حوزه های کلیدی شرکت شما که یک مشاور راه اندازی کسب و کار می تواند به بهبود آن کمک کند، مدیریت است.

مشاوره کسب و کار

یک متخصص می تواند فرآیندهای شما را ارزیابی کند و اطمینان حاصل کند که همه چیز تا حد امکان ساده است تا از مشکلات و اشتباهات احتمالی جلوگیری شود. آنها همچنین می توانند به رشد منابع موجود شما برای به حداکثر رساندن کارایی کمک کنند.

به عنوان مثال، یک مشاور می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که چه عملیاتی باید در داخل خود مجموعه شما انجام شود و کدام عملیات را باید برون سپاری کنید. آنها همچنین می توانند کارکنان شما را تجزیه و تحلیل کنند و توصیه هایی برای استخدام، آموزش و استخدام ارائه دهند.

تجربه یک مشاور کسب و کار با مدیریت شرکت می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که تیم شما در سطح بالایی قرار دارد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا زمینه‌هایی را برای بهبود در هر بخش مشخص کنند.

5. مربیگری و راهنمایی

یک مشاور کسب و کار می‌تواند به عنوان یک مربی برای راهنمایی و آموزش شما و کارکنان تان در مورد پیچیدگی‌های یک کسب‌وکار جدید عمل کند.

متخصصان مشاوره می توانند داستان های موفقیت و استراتژی های روشنگری و همچنین جلسات آموزشی و مشاوره کامل را ارائه دهند تا به شما و کارمندانتان در مورد نکات دقیق اداره یک کسب و کار سودآور آموزش دهند.

این آموزش‌ها می‌توانند همه بخش‌ها و حوزه‌ها، از امور مالی و فروش گرفته تا برندسازی و بازاریابی، و همچنین استراتژی‌های ارتباطی و مهارت‌های کلیدی مدیریتی را در بر گیرند.

مزیت بکارگیری کارشناس مشاور

 

مزایای کار با مشاور در راه اندازی کسب و کار از کسب بازخورد واقعی تا دستیابی به یک نقشه راه حرفه ای برنامه ریزی شده کسب و کار را شامل خواهد شد.

در اینجا پنج دلیل کلیدی وجود دارد که چرا باید به کمک گرفتن از یک متخصص برای کمک به پروژه کسب و کار خود برای راه اندازی و یا تقویت آن فکر کنید.

مزیت شماره 1: بازخورد بی طرفانه و دیدگاه بیرونی

 

بازخورد بی طرفانه و صادقانه می تواند برای شرکت های نوپا بسیار مفید باشد. یک مشاور خارجی می‌تواند بی‌طرفانه به مسائل و تهدیدات داخلی و خارجی اشاره کند که صاحبان کسب‌وکار ممکن است متوجه وجود آن‌ها نباشند.

کارشناسان مشاوره کسب و کار می توانند با تخصص، تجربه و دیدگاه بی طرف خود به سازمان شما کمک کنند تا بر چالش سوگیری ناخواسته غلبه کند. آنها کسب و کار شما را بخشی از یک اکوسیستم بزرگتر می دانند که شامل صنعت، مخاطبان هدف و رقبا می شود.

کارشناسان مشاور کسب و کار جدید یک چشم انداز خارجی واقعی از شیوه ها و مدل کسب و کار شما ارائه می دهند.

بازخورد آنها در مورد جزئیات اجرای کار، سازماندهی و سایر جنبه های مهم، وضعیت واقعی کسب و کار شما را روشن می کند و جهت خاصی را در مورد چگونگی بهبود آن ارائه می دهد.

مزیت شماره 2: بینش تخصصی و تخصص در صنعت مرتبط

بسیاری از مشاوران کسب‌وکار جدید، کارآفرینان یا سرمایه‌گذاران سریالی هستند که سوابق زیادی در ایجاد کسب‌وکار دارند و سال‌ها را صرف انجام نقش‌های تخصصی در کسب و کار موفق کرده‌اند.

به لطف این تجربه کافی، یک مشاور راه اندازی کسب و کار دارای دانش لازم برای شناسایی پتانسیل یک کسب و کار در بازار آن و ایجاد یک برنامه دقیق برای چگونگی پیشبرد آن است.

بنابراین، این کارشناسان در موقعیتی هستند که می توانند توصیه های ارزشمندی را در زمینه مدیریت، استراتژی، بازاریابی، مالی و سایر جنبه های رهبری یک کسب و کار به تصمیم گیرندگان و مدیرانی که ممکن است در دنیای تجارت جدید باشند یا از مجموعه ای اضافی بهره مند شوند، ارائه دهند.

مزیت شماره 3: رویکرد نتیجه گرا متناسب با اهداف شما

مشاوران کسب و کار جدید برای درک چالش ها، نیازها و اهداف خاص شرکت شما وقت می گذارند تا به شما در رشد و غلبه بر موانع تجاری کمک کنند.

با علم به اینکه هر سرمایه‌گذاری در کسب و کارها میتواند منحصر به فرد باشد، یک مشاور با تجربه راه‌حل‌های «یک اندازه برای همه» را ارائه نمی‌کند. در عوض، آنها استراتژی و برنامه عمل خود را با توجه به هر مشتری تطبیق می دهند.

به عنوان مثال، فرض کنید در حال راه اندازی یک کافی شاپ هستید. برای ارتباط با مشتریان بالقوه و جدا کردن خود از رقبا، قصد دارید داستان دانه هایی را که استفاده می کنید، از منشأ آنها گرفته تا نحوه دم کردن آنها در کافی شاپ، به اشتراک بگذارید.

یک مشاور کسب و کار می‌تواند به شما کمک کند این زاویه را با یک داستان پویا و جذاب، همراه با رویکرد بازاریابی منسجم، سبک پیام‌رسانی، لحن صدا و تصاویر بصری کامل کنید.

یک متخصص همچنین می‌تواند بودجه شما را ارزیابی کند و مطمئن شود که پول شما به بهترین شکل ممکن به بخش‌های مختلف، مانند بازاریابی یا فروش، بسته به چالش‌هایی که با آن روبرو هستید و رقابتی که با آن روبرو هستید، تخصیص می‌یابد.

یک مشاور تمام این ویژگی های منحصر به فرد را در کسب و کار شما تشخیص می دهد و استراتژی شما را بر اساس آن تطبیق می دهد.

مشاوران رویکردی نتیجه‌گرا برای کسب‌وکار شما دارند تا به شما کمک کنند تا اهداف واقع‌بینانه را تعیین کنید ، مانند نرخ جذب مشتری و ارزش طول عمر مشتری ، برای اندازه‌گیری عملکرد بازار شما به منظور برنامه ریزی دقیق و قابل برنامه ریزی شده

مزیت شماره 4: کاهش طولانی مدت هزینه و صرفه جویی در زمان

کسب تخصص یک متخصص مشاوره کسب و کار ، هزینه ها را کاهش می دهد و در دراز مدت باعث صرفه جویی در زمان می شود، زیرا آنها بر سودآوری پایدار شما تمرکز می کنند.

به عنوان مثال، یک مشاور می تواند به زمینه هایی اشاره کند که در آن می توانید بودجه خود را کاهش دهید و در پول خود صرفه جویی کنید، توضیح دهد که چگونه مالیات خود را تا حد امکان قانونی پایین نگه دارید و بودجه ای قابل اجرا برای ساخت و راه اندازی یک محصول یا خدمات پیشنهاد دهد.

مشاوره کسب و کار
مشاوره کسب و کار

آنها همچنین می توانند مسائل مربوط به ساختار و فرآیندهای داخلی شما را شناسایی کنند که ممکن است در برخی مواقع از ناکارآمدی های متفاوتی رنج ببرد و باعث تصمیم های نادرست لحظه ای گردد.

با اطمینان از اینکه فرآیندهای شما به طور موثر ساده می شوند، یک مشاور می تواند به شما کمک کند تا هزینه ها را بدون کاهش راندمان کسب و کارتان، کاهش دهید.

مزیت شماره 5: دسترسی به منابع ارزشمند

مشاوران راه اندازی کسب و کار به منابع ارزشمندی دسترسی دارند که ممکن است به مجموعه شما مزیت مهمی را که در مرحله توسعه نیاز دارد بدهد و شما را برای تصمیم گیری آگاهانه توانمند کند.

این منابع ممکن است شامل آخرین بررسی‌های عمیق بازار و مطالب مهم و کارآمد، مجموعه‌های تحلیل رقبا و مخاطب هدف و بسیاری از این نمونه باشند تا شما را بدون صرف زمان به اهرم های ارزشمندی در جهت رشد قرار دهد.

در درازمدت، استخدام یک مشاور حرفه ای بسیار مقرون به صرفه تر از انجام آن به تنهایی است، زیرا تجربه آنها می تواند به شما کمک کند تا در حساس ترین مراحل کسب و کار خود از اشتباه جلوگیری کنید.

تدوین:گسترش بازار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا