دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه در کسب و کارها بکار میرود

این مطلب در خصوص دیجیتال مارکتینگ مملو از بینش و استراتژی برای صاحبان مشاغل، متخصصان بازاریابی، دانشجویان و هر کس دیگری است که به دنبال ارتقای مهارت های فعلی خود و سرعت بخشیدن به جدیدترین های بازاریابی دیجیتال است،خواهد بود.

میتوانید برای پرهیز از برخی از اشتباهات این مطلب را مطالعه نموده و در مسیر کسب و کار خود به عنوان یکی از الگوها مورد استفاده قرار دهید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

بازاریابی دیجیتال اقدامی برای تبلیغ و فروش محصولات و خدمات با استفاده از تاکتیک های بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی جستجوی موتورهای معروف جستجو در اینترنت بخصوص گوگل  و بازاریابی ایمیلی است.

البته وقتی به قسمت هایی یا حتی بیشتر آنها دست پیدا کردید خواهید دید این دستیابی چه منفت قابل توجهی را برای شما به ارمغان خواهد آورد البته اگر زیر ساخت کسب و کار خود و نوع محصول یا خدمات خود را نیز متناسب با شرایط جامعه روز انتخاب نموده باشید.

اولین نکته های قابل تعمل و اهرم های کارساز در این زمینه در بازاریابی این است که پیشنهاد مناسب را در زمان مناسب و در مکان مناسب ارائه دهید. امروزه، مشتریان شما آنلاین هستند: در رسانه های اجتماعی معاشرت می کنند، در سایت های خبری و وبلاگ ها به روز هستند و مطالب مورد علاقه خود را در پلتفرم های مختلف پیگیری میکنند و در صورت نیاز به جستجوی آنلاین می پردازند.

بازاریابی دیجیتال شما را در همان کانال‌ها قرار می‌دهد، بنابراین بهترین مشتریان بالقوه می‌توانند شما را ببینند، درباره شما بیشتر بدانند و حتی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شما و محصولات یا خدمات تان سؤال بپرسند.

اگر در بازاریابی دیجیتال تازه کار هستید، ممکن است فکر کردن به تسلط بر تمام تاکتیک های بازاریابی آنلاین مورد استفاده در بازاریابی دیجیتال کمی دشوار به نظر برسد.

 تاکتیک های مختلفی وجود دارد که باید یاد بگیرید. اما همه آنها با هم کار می کنند تا پایه ای برای کسب و کار شما ایجاد کنند: جذب مشتریان بالقوه، تقویت روابط و ارائه پیشنهادهایی که مخاطبان شما از آنها استقبال می کنند و به آنها پاسخ می دهند.

بازاریابی دیجیتال چگونه کار می کند؟

از بسیاری جهات، بازاریابی دیجیتال با بازاریابی سنتی تفاوتی ندارد. در هر دو، سازمان های هوشمند به دنبال ایجاد روابط سودمند متقابل با مشتریان بالقوه، سرنخ ها و مشتریان بیشتر هستند.

اما بازاریابی دیجیتال جایگزین اکثر تاکتیک های بازاریابی سنتی شده است، زیرا برای دسترسی به مصرف کنندگان امروزی طراحی شده است.

به عنوان مثال…

به آخرین خرید مهمی که انجام دادید فکر کنید. شاید خانه ای خریده اید، شخصی را برای تعمیر کولر و یا پکیج خود پیدا کرده اید، یا تامین کننده لوازم تحریر دفتر خود را عوض کرده اید.

صرف نظر از اینکه چه عواملی باعث این تغییرات و یا درخواست های جدید میشود،شما  احتمالاً با جستجو در اینترنت شروع کرده اید تا درباره راه حل های موجود، چه کسی آنها را ارائه کرده و بهترین گزینه ها را بدانید. تصمیم نهایی شما برای خرید بر اساس نظراتی بود که خواندید، دوستان و خانواده ای که با آنها مشورت کردید، و راه حل ها، ویژگی ها و قیمتی که در مورد آنها تحقیق کردید.

اکثر تصمیمات خرید به صورت آنلاین شروع می شوند.

در این صورت، حضور آنلاین کاملاً ضروری است . صرف نظر از اینکه چه چیزی می فروشید.

نکته کلیدی این است که یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید که شما را در همه مکان‌هایی قرار دهد که دنبال‌کنندگان شما قبلاً در آن حضور دارند، سپس از کانال‌های دیجیتال مختلف برای ارتباط با آنها به روش‌های مختلف استفاده کنید…

محتوا برای به روز نگه داشتن آنها با اخبار رشته خودتان، مشکلاتی که با آن روبرو هستند و نحوه حل آن مشکلات…

… رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری آن محتوا و سپس تعامل با آنها به عنوان دوستان و دنبال کنندگان…

… بهینه سازی موتور جستجو (SEO) علی الخصوص موتور جستجوی گوگل برای بهینه سازی محتوای شما، بنابراین زمانی که شخصی در حال جستجوی اطلاعاتی است که درباره شما نوشته شده است،مطالب شما نمایش داده می شود…

… تبلیغات برای هدایت ترافیک هزینه ای مانند تبلیغ در سایت های پرمخاطب و سایت های خبری  به وب سایت شما، جایی که مردم می توانند پیشنهادات شما را ببینند…

… و ایمیل مارکتینگ را با مخاطبان خود پیگیری کنید تا مطمئن شوید که همچنان راه حل های مورد نظر خود را دریافت می کنند.

وقتی همه این قطعات را کنار هم قرار دهید، در نهایت به یک ماشین بازاریابی دیجیتال کارآمد و آسان برای کار دست خواهید یافت. و اگرچه ساختن آن ماشین از ابتدا سخت به نظر می رسد، اما  میتوان با یادگیری و ادغام یک تاکتیک بازاریابی دیجیتال در سایر نکات به آن دست یافت.

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

داشتن یک حضور دیجیتال قوی به شما کمک می‌کند:

    ایجاد آگاهی و تعامل هم قبل و هم بعد از فروش آسان تر  شود

    این به شما کمک می کند خریداران جدید را به طرفداران وفادار تبدیل کنید که بیشتر (و اغلب) خرید می کنند.

    این شروع به اشتراک گذاری دهان به دهان و فضای اجتماعی ، را برای شما میسرتر میکند.

    با ارائه پیشنهادهای مناسب در زمان مناسب، هزینه های خریدار را کاهش میابد.

  استراتژی هایی را بیاموزید که به نتایج واقعی می رسند

باید بدانیم ، صحنه بازاریابی دیجیتال همیشه در حال تغییر است. مربیان، پادکست ها و وبلاگ نویسان یک ابزار یا تاکتیک را یک هفته داغ و هفته بعد کم اثر اعلام می کنند.

حقیقت این است که دیجیتال مارکتینگ کمتر درباره «دیجیتال» و بیشتر درباره «بازاریابی» است، عمدتاً به این دلیل که بازاریابی دیجیتال به سن بلوغ رسیده است. مبانی آن قبلاً ایجاد شده است.

در مجموعه گسترش بازار، هدف ما رفع سردرگمی در مورد تاکتیک‌های مؤثر و نحوه استفاده از آنها برای رشد کسب‌وکارتان است.

مطالب بعدی را با ما همراه باشید.

 

تهیه و تدوین :گسترش بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا